המחיר של עריכה לשונית

המחיר של עריכה לשונית מושפע מארבעה גורמים:

אורך הטקסט

המחיר של עריכה לשונית גבוה יותר ככל שהטקסט ארוך יותר. יחידת החישוב לטקסט ארוך כמו ספר היא גיליון דפוס, שמוגדר כ-24,000 תווים עם רווחים. על ידי ספירת תווים בוורד רואים מהו מספר התווים הכולל, מחלקים ב-24,000 ומקבלים את מספר גליונות הדפוס. יחידת החישוב לטקסט קצר יותר, כמו מאמר, היא עמוד, שמוגדר כ-250 מילים.

בשוק מקובל להפחית את עלות היחידה ככל שקונים יותר יחידות. למשל, מי שיקנה עשר מסכות חד-פעמיות נגד קורונה ישלם כ-3 שקלים למסכה, אך מי שיקנה אלף מסכות ישלם תמורת כל מסכה פחות משקל. אלא שעריכה לשונית איננה מוצר, והעורך אינו  עובד קשה פחות, מתקן פחות או מקדיש פחות תשומת לב לטקסט בעמודים 390-400 בהשוואה לעמודים 70-80. לכן בתעריפי עריכה לשונית אינני נוהגת לתת הנחות על כמות.

רמת העריכה המבוקשת

קיימות שלוש רמות עיקריות של עריכה לשונית: הגהה, עריכת ליטוש ועריכת תוכן. הגהה היא רמת העריכה הבסיסית ביותר ולכן המהירה ביותר, ומכאן שגם הזולה ביותר. עריכת ליטוש תעלה יותר, והתעריף של עריכת תוכן, שדורשת זמן והשקעה מרובים, יהיה הגבוה ביותר.

מצב הטקסט

המחיר של עריכה לשונית לטקסט שכתוב היטב וזקוק לליטוש בלבד יהיה נמוך מהמחיר לעריכה לשונית של טקסט גולמי שמצריך עבודת שכתוב מרובה.

מידת הדחיפות

המחיר לטקסט שנדרש בדחיפות יהיה גבוה יותר מהמחיר לטקסט שאין דחיפות מיוחדת לעבודה עליו.

מכל האמור לעיל אפשר להבין מדוע בלתי אפשרי למסור הצעת מחיר בטלפון. כדי לתת הצעת מחיר עליי להתרשם מהטקסט, לראות באיזה סוג תוכן מדובר והאם זה טקסט שאני מתמצאת במושגים שלו או שיהיה עליי לעשות תחקיר מקיף לפני תחילת העבודה. עליי לבדוק מה אורך הטקסט, מהי רמת הכתיבה ולברר עם הכותב באיזו רמת עריכה הוא מעוניין. רק לאחר שכל הנתונים האלה בידיי אני יכולה להגיש הצעת מחיר ולוח זמנים להגשה.

טווח מחירים כללי

  ל-250 מילים לגיליון דפוס
  מינימום
מקסימום
מינימום מקסימום
הגהה 20 30 300 480
ליטוש 35 45 550 700
עריכת תוכן 50 80 800 1280

הערה:
הגהה מתאימה רק לטקסט שכבר עבר עריכה לשונית 

כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת שתפורה לצרכים שלכם אנא צרו קשר