איך מוציאים ספר לאור

בשעה טובה סיימת לכתוב את הספר שחלמת עליו. זה יכול להיות ספר ילדים, סיפורת, ספר עיון או חוברת שמאגדת את המתכונים של סבתך האהובה. ומה עכשיו? איך עובד התהליך של הוצאת ספר לאור מחשכת המגירה?

מי שהצליח לעניין הוצאת ספרים גדולה כך שתפרסם את ספרו על חשבונה לא צריך לקרוא את המאמר – הוא מסודר. אך המציאות היא שרוב כתבי היד החדשים יידחו על ידי הוצאות הספרים הגדולות. ההוצאות לאור מעוניינות להרוויח, ולא יסתכנו עם ספר של כותב לא מוכר. לרשות המעוניינים להוציא ספר לאור עומדים שני אפיקים: הוצאת ספרים במימון הכותב והוצאה עצמית.

היתרון בהוצאה לאור על ידי הוצאת ספרים הוא שקט נפשי. תמורת כמה עשרות אלפי שקלים יטפלו בשבילכם בכל השלבים ולא תצטרכו לחפש בעצמכם אנשי מקצוע. אך קיימים כמובן גם חסרונות.

החסרונות  בהוצאת ספר לאור באמצעות הוצאת ספרים במימון הכותב:

  • אין לכם שליטה על האנשים שעובדים על ספרכם.  אינכם בוחרים אותם, אינכם מכירים אותם ואין לכם מושג מהי רמתם המקצועית.  עורך שעובד עם הוצאת ספרים מקבל שכר נמוך תמורת עבודתו – את רוב הכסף גורף לכיסו בעל ההוצאה.
  • משום כך יהיה העורך פעמים רבות בתחילת דרכו המקצועית, ואתם תקבלו עבודה באיכות נמוכה בלי שתדעו זאת אפילו. גם מידת ההשקעה של עורך שעובד בהוצאה שמשלמת לו גרושים עלולה להיות לא גבוהה במיוחד. הוא ירצה לסיים את הפרויקט ולעבור לפרויקט הבא.
  • העלות גבוהה יותר בהשוואה להוצאה עצמית.
  • אמנם אינכם צריכים לכתת רגליים בחיפוש אחר אנשי מקצוע לספרכם, אך עדיין תצטרכו לחפש הוצאת ספרים מתאימה. אם אתם כבר עושים סקר שוק, לא עדיף להשאיר בשליטתכם את האנשים שבידיהם תפקידו את היצירה שלכם?

החסרונות כאשר מוציאים ספר בהוצאה עצמית הם:

  • צורך למצוא, לבחור ולנהל מספר אנשי מקצוע.
  • קושי בניהול הפרויקט בגלל חוסר היכרות עם עולם ההוצאה לאור ושלבי העבודה שספר צריך לעבור.

במאמרים הבאים אפרט את השלבים שעל ספר לעבור מהרגע שהסתיימה כתיבתו ועד שאפשר להפיצו בחנויות.  מאמר נוסף יפרט את שלבי ההוצאה לאור של ספר ילדים. כך יהיה בידיכם מדריך מעשי שיעזור לכם להוציא לאור את ספרכם בעצמכם.