כילדה קראתי בלי סוף. כשהגעתי אל פרשת דרכים וחישבתי מסלול מחדש חשבתי, למה אין עבודה שבה יושבים כל היום וקוראים ספרים? מיד אחרי זה חשבתי, אבל יש עבודה כזו! חיפשתי, ביררתי, ונרשמתי ללימודי עריכת לשון בבר אילן (אז הלימודים לא היו מתוקשבים). סיימתי בהצטיינות יתרה וידעתי שמצאתי את הייעוד שלי. מאז חלפו 20 שנה, ואני עדיין מתרגשת מכל ספר שמגיע אליי.
כוחות העל שלי הם עברית מעולה (כבר בכיתה ה' לא היו לי שגיאות כתיב). עין חדה ששגיאות כתיב, אותיות שנשמטו וטעויות הקלדה קופצות מולה בכתום מהבהב. רגישות למילה הכתובה – אני שומעת איך הטקסט צריך להישמע ואילו מילים מתאימות זו לזו. הדיאלוגים שאני כותבת או עורכת נשמעים טבעיים. כשאני קוראת משפט אני מיד רואה את הליקויים שבו ובאותה נשימה גם איך אני מקצרת, מפשטת ומשנה את הניסוח כך שהוא יהיה מנוסח הרבה יותר טוב. תופעת הלוואי של המקצוע שלי היא שאי אפשר לקרוא ספרים בלי להגיה אותם תוך כדי הקריאה ולמצוא בהם טעויות…
מה למדתי?
- עריכת לשון באוניברסיטת בר-אילן (וסיימתי בהצטיינות יתרה)
- תואר ראשון בחינוך ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן-גוריון (וסיימתי בהצטיינות)
- הוראת לשון וספרות בסמינר הקיבוצים (ולא לימדתי ולו יום אחד בחיי)
- עיצוב גרפי במכללה למנהל (התאהבתי בעולם העיצוב ולמדתי בעצם עוד שפה)
- ניהול מדיה חברתית בניו מדיה (ואני מנהלת את דף הפייסבוק במקום עבודתי)
מה עשיתי בחיים?
- ערכתי והגהתי ספרי עיון ופרוזה בהוצאות מודן, כתר, מעריב, תכלת ואגם
- ערכתי ספרים לכותבים שהוציאו ספר בהוצאה עצמית
- העברתי סדנאות בעריכת כתוביות לתלמידי עריכה במכללת בית ברל
- ערכתי תוכניות לימודים באמנות, בתקשורת ובמבע קולנועי מטעם רשת עמל
- ערכתי טקסטים למגוון אתרי תדמית
- עיצבתי כרטיסי ביקור, פלאיירים, מודעות, ברכות ומצגות
- ערכתי כתוביות תרגום לטלוויזיה בחברת טרנס טייטלס
- הגהתי כתבות ל"את" ומוסף "סופשבוע" מבית מעריב
- סיפקתי ייעוץ לשוני וניקוד עזר לאולפני הדיבוב תומיתות